søndag 31. mai 2009

Da må hun jaggu være stygg

En Egyptisk mann kutter av seg utstyret for å slippe å gifte seg med den kvinnen foreldrene hans hadde valgt for ham.
At foreldrene velger ektemake til sine barn mot deres vilje, vitner om alt annet enn kjærlighet til sitt barn. Kanskje foreldre i stater som driver med arrangert ekteskap ikke er like glad i sine barn som vi.

Men å kutte av seg styret er å gå litt vel langt eller?
Det kan ikke være spesielt oppbyggende for den valgte kvinnens selvbilde at en mann kutter av seg penis for å slippe gifte seg med henne.
Jeg priser meg enda en gang lykkelig for å ha sluppet bli født i et fritt land uten muslimske foreldre.

10 kommentarer:

  1. "Jeg priser meg enda en gang lykkelig for å ha sluppet bli født i et fritt land uten muslimske foreldre."

    hva i all verden har det å kutte av seg penisen med den muslimske tankegang å gjøre?

    jeg er ganske sikker på at hvem som helst enn... *host host* BARE MUSLIMER, ville ha gjort noe lignende i ren frustrasjon... kommer an på hvilke omstendigheter problemene spiller seg på.

    SvarSlett
  2. Det har med det å gjøre at jeg ikke blir utsatt for det samme som denne mannen. Altså tvangsekteskap.
    Å være ufri på denne måten kan føre til så mangt.
    Jeg ville sikkert gjort mye i frustrasjon om det var meg som ble påtvunget noe sånt.

    SvarSlett
  3. Rettelse: Noen muslimer bedriver tvangsekteskap. Ikke alle selvsagt.
    Jeg kjenner ikke til andre religioner som bedriver tvang i samme utsterkning som denne.

    SvarSlett
  4. Du AG, det var ikke mange årene siden vi hadde arrangerte/tvangsekteskap her i gode gamle Norge også. Det var opp til foreldrene å finne en passende make. Og jentene hadde gjerne ei medgift også som telte inn på hvor ønskelige de var.

    SvarSlett
  5. Det er sant. Men konsekvensene for å trosse sine foreldre var vel ikke like alvorlige?

    SvarSlett
  6. Kommer an på hva du mener med "tvang" og "konsekvenser" da...

    SvarSlett
  7. "Fritt land" var vel å ta litt hardt i, men at det er større grad av frihet i Norge enn mange muslimske land er det ingen tvil om.

    Tvangsekteskap er en stor krenkelse mot individets frihet.

    SvarSlett
  8. hahahahahahahahahahahaha, da er dagen min redda :)

    SvarSlett
  9. apples: Konsekvensene her var ofte at man ble utstøtt. Alvorlig nok det men ikke like ille som f.eks drap.

    Eirik: Forholdsvis fritt ;) Jeg kan iallefall velge ektemake selv, eller burde kunne :o)

    SvarSlett