søndag 24. mai 2009

Er du klar for et nytt Norge med FRP?

FRP vil fornye Norge. Med dem skal vi alle få det så mye bedre.

Aktiv dødshjelp blir innført
Likestillingsombud og sånt vås blir nedlagt
Eldre og syke får 1.klasses behandling
Veiene utbedres
Arbeidstagere med lite sykefravær blir premierte
Vi betaler mindre i avgifter
Vi får skattelette, eller dvs, de rike slipper betale skatt.
Dette er bare et lite knippe av deres lovnader.

Per Sandberg har sett seg lei på AP`s ufrihet. Han mener en rødgrønn regjering vil paralysere samfunnet og fremelske smisking og korrupsjon.
Det vil da si at det blir større frihet for oss nordmenn med FRP i regjering.
Større frihet for oss alle? På hvilken måte?

Ikke for muslimer og fremmedkulturelle, slik jeg har forstått det.

Jeg synes ikke det er så mye som er endret med FRP.
Det er ikke så mange år siden Carl I Hagen ville sende meg til Bjørnøya evt, Jan Mayen eller hvor fanden det var. Enslige mødre var en byrde for landet. Mulig de har samme standpunkt i dag.

Når man snakker om frihet så må det være noe vesentlig som har gått meg hus forbi. For jeg ser på FRP som det partiet med flest sanksjoner mot personer som ikke innfrir FRP`s strenge krav.

Men det gledelige med FRP er det økonomiske. FRP er som sereptas krukke. Den blir aldri tom.
Det er ikke en ting FRP ikke vil forbedre og det uten det koster oss en eneste krone. For vi skal ikke betale avgifter og samtidig får vi skattelette.
Hvor de tar pengene fra, er meg en gåte.
Jaja, så lenge alt blir bare fryd og gammen for hver enkelt nordmann så skal ikke jeg klage.

Problemet er bare det at jeg ikke klarer å ta dem alvorlig. Å lese eller høre FRP`sine lovnader er det samme som å lese eventyr.
Underholdende men ikke rot i virkeligheten.

2 kommentarer:

  1. Enig med deg i noe av det du skriver. Jeg er selv Frp velger, men jeg synes det kan begynne å ligne litt på nazismen det de sier om alle de menneskene av ulik bakgrunn som bor i Norge. Jeg tar dem veldig alvorlig, og jeg håper de kan få gjennomført mye av det de lover dersom de blir valgt inn i regjering, men som jeg sa: De er altfor ekstreme på noen områder. Det er en bra tekst du har sydd sammen, tommel opp.

    SvarSlett
  2. Må ikke glemme at de skal legge ned fylkeskommuner og sametinget, ha minimalt med studielån, og kutte all støtter til bønder. Det er tross ikke nordmenns jobb å produsere matvarer!

    Men.. hvordan kan det gi mening å permittere ansatte med lavest sykefravær?

    SvarSlett