lørdag 13. juni 2009

Sorry alle norske menn...

For at jeg har latt meg lede ut på ville veier av kjønnskampen.
Jeg har vært egoistisk som har fråtset i de valg jeg har hatt tilgang til og glemt dere menn behov. Jeg tar meg selv i skinnet og endrer retning. Heretter vil jeg ivareta min mann på alle mulige måter.

Det var forskeren Hanne Nabintu Herland som åpnet mine øyne. Hun sier at : "Vi har noe å lære av utenlandske kvinners behandling av sine menn. De har en litt mykere, litt mindre kraftfull håndtering mot sine menn. De møter dem i døra med et godt måltid de ser ikke det nedverdigende i å lage mat til mannen sin. For dette blir man nærmest sett ned på i Norge. Mange av oss liker å betjene mannen vår! Norske kvinner er blant annet for lite flinke til å skryte av de hardtarbeidende mennene sine. "

Ja jeg har mye å lære av thaidamer. Jeg har rent glemt mine plikter.
Heretter vil jeg:
- Kjøre som et rent helvete hjem fra jobb for å gjøre istand middagen
- Møte min Herre (mann) i døren, logrende med tøflene
- Jeg vil sysle rundt han uten å støye når jeg gjør husarbeid
- Jeg vil prøve å få barna til å være stillere så de ikke plager sin hardtarbeidende mann
- Jeg vil stå opp en time før så jeg får servere han en herlig rett før han går på jobb og jeg på min
-Jeg vil selvsagt starte med å skryte uhemmet av han. Mannen trenger å få bekreftelse. "Åh så sterk", "Åh, så stor" "Kjære, du er den beste." Og sånne ting vil til stadighet komme utav min munn.

Selvsagt skal mannen sine behov komme i første rekke!
Mine behov? Jeg er kvinne, jeg har ikke behov.

"Your pleaasure it`s my command"
HUSK DET DAMER!
Mannen skal behages på alle mulige måter.
Ikke sett krav, ikke syt, vær fornøyd uansett. Det er en kvinnes plikt.

Kravstore kvinner er usexy. Det får mannen til å føle seg utilstrekkelig og sånt kan vi ikke ha noe av!

Glem kjønnskamp, likestilling og alt sånt vås.
Det er på tide vi kvinner lærer oss å kjenne vår plass!
Ellers vil våre norske menn se seg nødt til å kjøpe seg hjem en brud!

6 kommentarer:

  1. Det er godt mulig du kan lære noe av thailandske kvinner - det er alltid noe å lære av mennesker med en annen bakgrunn - men jeg vil anbefale at du finner en thailandsk kvinne å lære det av for Hanne Nabintu Herland ser ut til å være like fordomsfull som folk flest.

    Myten om den underdanige thaidame, er nettop det, en myte.

    SvarSlett
  2. Akkurat, underdanige thaidamer er en myte. Men de blir brukt som en mal for hvordan en kvinne skal være for en mann.

    SvarSlett
  3. Fint å ha en rettesnor vel? Jeg liker thaijenter, de virker som flotte jenter :)

    SvarSlett
  4. Stormen: Hvorfor bare thaidamer? Virker de flottere enn andre kvinner?

    SvarSlett
  5. Slik jeg oppfatter Herland, så kaster hun en brannfakkel for å skape debatt rundt et emne som har vært veldig ensidig i lang tid. Dette gjør hun med spissformuleringer og ensidig (i motsatt retning enn det vi er vant til) vinkling. Og vet du hva? Det virker.

    Det er ikke snakk om at kvinnen skal underlegge seg mannen. Slik jeg oppfatter det, snakker hun om at kvinnen ikke nødvendigvis trenger å ta likestillingskampen med milimetermål inn i de enkelte hjem. Kvinner og menn er forskjellige. Vi kommuniserer på forskjellige måter og jeg mener Herland faktisk kan hjelpe med en bedre forståelse mellom kjønnene. Men da må en være villig til å komme ned fra bastionen et lite øyeblikk for å i det minste forsøke å forstå den annen part.

    SvarSlett
  6. Loewe: Hvis Herland ville ha frem budskapet om at vi måtte kommunisere bedre så har hun jaggu meg et stort problem i å formulere seg. Hun sier hun forstår menn som velger utenlandske koner, hun sier vi må bruke sex som konfliktløsning, vi er dårlige på å lage mat og vi nekter mannen sex.

    Likestillingen har ikke gått for langt for fremdeles tjener kvinnen minst, kvinner er mer hjemme med barna når de er syke, kvinner er de som oftest må legge karrieren på hylla mens barna er små, kvinnen er den som gjør mye mer husarbeid enn menn. Dette er entydig i alle undersøkelser.

    Men roper høyt om likestilling når det er på deres premisser. Når det er samlivsbrudd får mennene lettere samvær med sine barn, takket være likestillingssatsingen.
    Det er når det ikke kommer i deres favør de er imot likestilling.
    Merk: Dette gjelder kun en type menn

    SvarSlett