mandag 8. juni 2009

Stille krav til innvandrere? Sjokkerende...

Abid Q. Raja krever at nye statsborgere må sverge til evig troskap til det norske flagget og grunnlov.
Selvsagt får dette muslimer til å gå av skaftet.
SV`s Akthar Chaudhry er sterkt uenig, rimeligvis.
Skal vi begynne å sette krav til innvandrerne også nå? Hva blir det neste lissom?

Chaudhry mener det viktigste er at nye statsborgere blitt tatt på alvor og blir bidragsytere til det norske samfunnet.
"- Det viktigste er at alle som kommer til Norge må få et tilbud til språkopplæring og at de får bruke sine egne rettigheter til å komme i arbeid. Det skal være de individuelle handlingene som bestemmer deres posisjon i samfunnet, ikke hudfarge " (Chaudhry)

Legg merke til at Chaudhry sier tilbud om norskopplæring, ikke at det er et krav.
Vi vet jo alle hva dette tilbudet er det ikke alle som benytter seg av, spesielt ikke muslimske kvinner.

Det er ikke rart at dette blir møtt med motstand av muslimer, for vi nordmenn har ikke for vane å sette noen krav.
Hva med innvandrere forøvrig? Er de like stor motstand av dette som mange muslimer?

6 kommentarer:

  1. Må si at enkelte muslimer setter mange av de andre innvandrere i dårlig lys når dem konstant skal komme med voldelige trusler og sinte beskjeder hver gang noen kritiserer dem (eller deres religion) eller sier noe som kan virke litt strengt. Når jeg sier «dem» mener jeg ikke alle, men da de som regel pleier å snakke høyest. Jeg merker at jeg blir kraftig provosert når jeg leser om innvandrere som truer med drap o.l til folk her i Norge, men allikevel forventer at vi skal respektere dem. Jeg eier ikke respekt for folk som ikke kan respektere andre på lik måte.

    SvarSlett
  2. Jepp, det burde være et fast rituale at folk må sverge troskap til loven når man flytter til et nytt land. Hva er strengt med det? De som ikke kan gjøre dette vil jo bare gjøre landet utrygt for andre. Synd at sosialister aldri kan beskytte sine egne. Får håpe vi snart tar til vett og fjærner røde krefter fra makten. Stem FRP til høsten!

    SvarSlett
  3. Om man ikke digger muslimer og ikke vil ha noe med dem å gjøre er det vel dumt å flytte til et muslimsk land. Og om vi da skulle begynne å skrike etter rettigheter, så var vel det ennå dummere. Man må respektere det sted man kommer til. Hvis ikke, så er man rimelig dum altså. Man kan hvertfall ikke forvente at det skal oppstå en harmonisk smeltedigel av deilige kulturer over natta. For eksempel om du kommer til en annen kultur og kaller alle deres kvinner for horer, da er du faen meg dum altså. Og en annen ting; vi nordmenn er faen ikke kristne, vi er ateister! Til helvete med all religion.

    SvarSlett
  4. Jeg tror forresten at Akhtar Chaudhry ville sverget troskap til det norske flagg hvis det var dødsstraff for å brenne det. Da ville han sikkert hatt litt respekt for det. Jævla nek!

    SvarSlett
  5. faen og jævla er to kraftuttrykk jeg bruker selv, men blir for dumt her. Les det med andre øyne, ditt eget innlegg, Lucifer.

    SvarSlett
  6. SATAN! Det er du som bør lese med andre øyne for helvete. Fei for din egen dør. Si hva du mener om saken, heller enn å henge deg opp i min formulering. Hvordan jeg velger å formulere meg er opp til meg. Faen i helvete! Og det bør du bare drite i!

    SvarSlett